Klacht of aangifte bij de politiezone Grensleie? Voortaan kan dit op afspraak!

Gepubliceerd op Dinsdag 30 april 2019

Op 1 mei start politiezone Grensleie met onthaal op afspraak. Maak voortaan eerst een afspraak en kom dan langs om een klacht in te dienen of een aangifte te doen. Dat geldt zowel voor Menen, Wevelgem als Ledegem.

Waarom een afspraak?

Werken op afspraak heeft als voordeel dat je niet meer hoeft te wachten, sneller geholpen wordt en ook meteen bij de juiste persoon bent. Je vermijdt ook dat er iemand achter jou staat mee te luisteren en bovendien weet je op voorhand welke documenten je moet meebrengen. Heb je toch nood aan een dringend bezoek en lukt het niet meer om een afspraak te maken, kom dan gerust langs. Je kan ter plaatse een afspraak maken of er gewoon je beurt afwachten,  want je begrijpt dat afspraken in dit geval voorrang genieten. Uiteraard blijft de politie dag en nacht beschikbaar om dringende hulp te garanderen in de ganse zone.Voor dringende zaken bel je het noodnummer 101. Wie zich buiten de kantooruren aanmeldt bij één van de commissariaten, kan via de muurtelefoon in Menen en Ledegem een medewerker van de politiezone Grensleie spreken.

Hoe maak je een afspraak?

Je kan heel makkelijk online een afspraak boeken. 

Heb je geen internet of twijfel je of je wel aangifte moet doen?

Je kan altijd telefonisch contact opnemen met de politiezone via volgende nummers: 056 51 01 11 (hoofdpost in Menen) of 056/50.67.82 (lokale post in Ledegem) of 056 43 35 00 (lokale post in Wevelgem).  Een medewerker geeft je graag advies en maakt eventueel een afspraak voor jou. 

Let op: telefonisch contact opnemen met de lokale post in Ledegem en Wevelgem kan enkel tijdens de kantooruren. De hoofdpost in Menen is 24 uur op 24 uur bereikbaar