Dienstverlening op maat met gloednieuw afsprakensysteem

Gepubliceerd op Vrijdag 27 augustus 2021

“Heb je een nieuwe identiteitskaart, reispas of rijbewijs nodig? Ga je verhuizen? Wil je huwen of de geboorte van je kindje komen aangeven? Maak dan een afspraak, want vanaf 1 september werken we op afspraak met een nieuw klantvriendelijk afsprakensysteem. Zo kan je een bezoek aan onze diensten inplannen wanneer het voor jou uitkomt en ben je snel aan de beurt. Gedaan met wachttijden”, zegt Angelique Declercq, als schepen voor Personeel ook bevoegd voor dienstverlening.

5 voordelen van werken op afspraak

  1. Kortere wachttijden: je hebt een afspraak en je moet dus nauwelijks wachten om geholpen te worden
  2. Je komt niet voor niets: we weten waarvoor je komt en zorgen ervoor dat er een specialist aanwezig is om jou te helpen
  3. Extra persoonlijke aandacht: we houden je dossier en/of de nodige stukken al bij de hand
  4. Meer privacy: want in een spreekruimte of aan de balie zijn er geen of minder andere klanten.
  5. Je komt goed voorbereid: bij het maken van de afspraak vertellen we je wat je allemaal moet meebrengen

Hoe werkt het?

Schepen Declercq: “We werkten sinds de coronapandemie al op afspraak. Vanaf 1 september doen we dat met een nieuw klantvriendelijk afsprakensysteem. Een afspraak maken via dat systeem kan al vanaf maandag 30 augustus. Voor de meeste diensten kan je een afspraak vastleggen via www.menen.be/afspraak-maken. Voor de aankoop van bijvoorbeeld restafvalzakken, kun je wel nog steeds zonder afspraak terecht aan onze onthaalbalies.

Afspraak maken

  1. Duid op www.menen.be/afspraak-maken aan welk product of welke dienst je wenst. Wijzig het aantal indien nodig. Wens je nog een ander product of dienst? Voeg dit toe aan je lijstje. We voorzien voldoende tijd om jou te helpen.
  2. Vervolgens kies je het moment dat voor jou het best past. Enkel de uren die nog beschikbaar zijn, worden getoond.
  3. Ten slotte geef je je contactgegevens in. Zo ontvang je een bevestiging van je afspraak.

“Wil je liever telefonisch een afspraak vastleggen, dan kan dat via 056 529 200”, gaat schepen Declercq verder.

Afspraak vastgelegd?

Wees steeds op tijd voor je afspraak.

Je komt vijf minuten voor het afgesproken tijdstip naar de locatie die vermeld staat in je bevestigingsmail.

Hier kan je je aanmelden aan de onthaalbalie.

Afspraak annuleren/verplaatsen?

Kan je door omstandigheden de afspraak niet nakomen?

Geen nood. Je kan online annuleren of verplaatsen.

Je kan dit ook telefonisch doen op 056 529 200.

Digitaal loket

“Het is niet nodig om voor alles een afspraak te maken. Heel wat attesten en afschriften kan je ook eenvoudig downloaden via ons digitaal loket op www.menen.be/digitaal-loket”, besluit de schepen.